To top

Panda Security Sajtóközlemény

okt 8

Panda Security Sajtóközlemény

A magyar IT-szakemberek 64%-a tart attól, hogy kibertámadás éri cégüket 

 

Az informatikai szakemberek 67 százaléka az ügyféladatok védelmét tartja a vállalatok előtt álló legkritikusabb kihívásnak – derül ki a Panda Security hazai informatikai szakemberek körében végzett felméréséből, amely arra is rámutatott: a hazai cégek negyedénél nincs kiberbiztonsági kiadásokra elkülönített sor az IT-költségvetésben. 

 

A digitális átalakulás eredményeként a vállalatok egyre inkább függenek a technológiától, erősödik az informatikai kockázatoknak való kitettségük is. 2018-ban a világban 8,4 milliárd összekapcsolt eszköz működött, 2020-ra várhatóan 20 milliárdra nő a számuk, és a robbanásszerű bővüléssel a kiberbotrányok számára nyitott céges felületek is drasztikusan szélesedtek. Az év elején, a davosi Világgazdasági Fórumra kiadott Globális kockázatok című jelentésben 2019 legvalószínűbb kockázati tényezői között – a szélsőséges időjárás, a klímaváltozás és a természeti katasztrófák okozta károk mellett –élen állnak az adatcsalások és adatlopások, valamint a kibertámadások. 

 

A Panda Security friss, IT-biztonsági felmérése szerint a hazai vállalatok többsége megfelelően védett a kibertámadásokkal szemben, legalábbis a kérdőívet kitöltő 260 kis- és nagyvállalat informatikai szakembere így látja. Az ITBN 2019 szakmai konferencia résztvevői körében készült kérdőíves kutatásban csupán a válaszadók 10 százalékának voltak kétségei a szervezete védelmi rendszerének biztonságát illetően. Arra a kérdésre, hogy szerintük melyik területen a legkitettebbek a támadásnak, a válaszadók több mint 56 százaléka említette a mobileszközöket és a külső adathordozókat, valamint ugyanennyien mondták azt, hogy a felhasználók felől a legsebezhetőbbek a vállalatok (a kérdésre több választ is lehetett adni). 

 

A felmérés arra is rámutatott, hogy az elmúlt 12 hónapban a válaszadók által képviselt cégek 60 százalékánál történt sikeres kibertámadás, amely valamilyen szinten érintette a működésüket. A támadást elszenvedett vállalatok 31százaléka egy héten belül, 7 százaléka pedig több hónap alatt, vagy egyáltalán nem tudta orvosolni a keletkezett problémát. 62 százalékuk szerint, egy napon belül helyreállították az okozott kárt, de az elszenvedett károk közül legtöbben a vállalati működés hatékonyságának csökkenését említették, a dobogó második fokára pedig az adatvesztés került épphogy megelőzve a belső folyamatok leállását. A válaszadók közel 70 százaléka az ügyféladatok védelmét tartja a legkritikusabbnak. 

 

– A kibertámadások komoly kockázatot jelentenek a cégeknek, hiszen a leggyakoribb károk súlyos anyagi- és imázsveszteséggel járhatnak – mutatott rá Gölcz Dénes, a Panda Security hazai ügyvezető igazgatója, aki úgy látja, a kisebb vállalatok a vártnál rugalmasabban reagálnak az új kihívásokra és építenek ki újfajta védekezési rendszert a végpontokra. – A felmérésben a hazai IT szakembereket kérdeztük. A válaszadók 53 százaléka mondta, hogy biztos, vagy nagyon biztos abban, hogy a szervezete megfelelően védett a kibertámadásokkal szemben. Meglepett ez a magas százalék, bár figyelembe kell vennünk, hogy az IT szakemberek saját területükről nyilatkoztak. Tapasztalatom szerint az üzlettulajdonosok, üzletvezetők valójában akkor szembesülnek a kockázat súlyával és az okozott kár üzleti hatásával, amikor már elszenvedtek egy támadást. Gyakran azonban még ebben az esetben sem egyértelmű a megfelelő kibervédelmi megoldások alkalmazása, holott a legtöbb támadásra, például a zsarolóvírusokra, van hatékony védelem, és minimalizálni lehet a legértékesebb üzleti adatok és az üzletfolytonosság körüli kockázatokat.  

A Panda Security hazai ügyvezetője szerint a kiberbűnözés visszaszorítására már rendelkezésre állnak a legmodernebb védelmi eszközök, de elengedhetetlen a folyamatos tájékoztatás, a felhasználók edukációja. – Sajnos számos példát tudok arra, hogy vállalatvezetők, cégtulajdonosok végül kifizették a bűnözők által kért váltságdíjat, hogy visszakapják az adataikat, vagy helyre álljon a rendszerük működése, holott létezik megbízható védelmi megoldás, nem kellene együtt élnünk a kockázattal. 

 

A felmérés eredményét tekintse meg a Panda IT biztonsági felmérés 2019 infografikonon : 

 

Panda Security Hungary   

A zsarolóvírusok mindenki számára fenyegetést jelentenek, de VAN ELLENÜK VÉDELEM! A Panda Security Hungary a legkorszerűbb végpontvédelemmel biztosítja adatai és így üzlete biztonságát, a ma még ismeretlen támadásokkal szemben is. 

A közel 30 éve, Spanyolországban alapított Panda Security ma 180 országban van jelen. Hazánkban magyar csapattal és magyar nyelvű támogatással biztosítjuk ügyfeleink adatainak védelmét és üzletfolytonosságát. 

 

AMIT KÍNÁLUNK: 

➤ Vírusvédelem: Belépő szintű vállalati végpontvédelmi szolgáltatás, amely felhő alapú, teljes körű védelmet nyújt az összes, támadásnak kitett végponton. (Endpoint Protection) 

➤ EDR/újgenerációs végpontvédelem: Kiegészítő megoldás azok számára, akik ragaszkodnak a már ’megszokott’ vírusvédő szoftverükhöz (Adaptive Defense). 

➤ EDR/újgenerációs végpontvédelem + vírusvédelem: Ötvözi a már megszokott, hagyományos végpontvédelmet, illetve az újgenerációs EDR védelmet, és így nyújt teljes körű, 360 fokos biztonságot minden ismert és még ismeretlen, nulladik napi kártevő ellen, beleértve a zsarolóvírusokat is. (Adaptive Defense 360) 

➤ GDPR modul: A teljes cégre kiterjedő adatlistázás és monitoring, ami segítséget nyújt és egyszerűsíti a vállalatok GDPR megfelelőségét. (Panda Data Control) 

➤ IT menedzsment szoftver: Távüzemeltetési rendszerünk segítségével távolról elvégezhetik a végponton lévő eszközök és szerverek felülvizsgálatát és karbantartását. (Panda Systems Management) 

 

Kapcsolat: 

Sági Dániel

+36/30 688 67-26

sagi.daniel@hu.pandasecurity.com

 

 

Daniel Sagi
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.